April 2020
GENERELLE OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN
Hjemmesiden er ejet af HelloSkin ApS, Højbro Plads 10, Matrikel 1, 1200 København K, CVR nr. 39359197 (”HelloSkin”), og drives af HelloSkin ApS (herefter ”HelloSkin”, ”vi”, ”os”, ”vores”).
Såfremt du har spørgsmål vedrørende disse betingelser eller HelloSkin brug da venligst nedenstående kontaktoplysninger:
HelloSkin ApS
Matrikel 1
Højbro Plads 10
DK-1200
København K
E-mail: hello@helloskin.dk
Du kan også kontakte os via vores kontaktformular.
BESTILLING OG LEVERING
Når vi modtager din bestilling på vores hjemmeside, vil du modtage en kvittering på den e-mailadresse, du har opgivet i forbindelse med købet indeholdende informationer om din bestilling.
Vi vil muligvis ikke være i stand til at acceptere en ordre hvis der er opstået et problem i forbindelse med autorisationen af din valgte betalingsmetode. I disse tilfælde bliver du informeret herom.
HelloSkin tilbyder følgende leveringsmuligheder (herunder kurér, leveringstid og priser) i Danmark er som følger:
DAO365 Pakkeshop – 1-3 hverdages leveringstid – 35 DKK pr. ordre
DAO365 Privatlevering – 1-3 hverdages leveringstid – 35 DKK pr. ordre
Ved levering til Færøerne og Grønland henviser vi til www.helloskin.co.uk.
Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer eller opdateringer i disse betingelser.
RISIKO OG EJERSKAB
Når ordren er overleveret til dig, eller en af dig anvist tredjemand, bliver de produkter, du har bestilt, dit ansvar.
PRISER OG BETALING
Alle priser på den danske hjemmeside er anført i DKK inklusiv danske afgifter, told og moms.
I vores e-butik har du mulighed for at betale med følgende betalingsmidler:
Vælger du at betale med betalingskort, er du sikret mod misbrug, idet du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.
Du har mulighed gøre indsigelser vedrørende uautoriserede debiteringer gældende over for din kortudbyder senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
De betalingsdata du sender i forbindelse med køb af varer på HelloSkin betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun QuickPay (ved almindelige køb) der har mulighed for at læse dine fulde kortoplysninger.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra vores lager. Samtidig med dette sender vi dig en e-mail indeholdende tracking-information. Skulle vi mod forventning være nødsaget til at levere din samlede ordre i flere sendinger, vil betalingen først blive opkrævet, når den sidste del af ordren er afsendt.
Vi tager ikke kortgebyr.
ANNULERING AF ORDREN
Du har mulighed for at annullere din ordre når som helst, inden den er afsendt fra vores lager. For at annullere en ordre beder vi dig kontakte os på: hello@helloskin.dk.
Når du har modtaget e-mailen med tracking-informationen på dine varer, er det ikke længere muligt at annullere ordren. Herefter kan du udnytte fortrydelsesretten.
FORTRYDELSESRET
Du har ret til at træde tilbage fra dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du (eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren) får varerne i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring. Erklæringen skal sendes til os via hello@helloskin.dk eller på følgende adresse:
HelloSkin ApS
Højbro Plads 10
1200
København K
Danmark
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristen er udløbet. Hvis du har lyst kan du anvende standardformularen nederst i dette afsnit.
Følgerne af fortrydelsen er, at vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne såfremt hele din ordre returneres (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage efter den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb, såfremt varerne er modtaget på vores lager eller du kan fremlægge dokumentation for afsendelse.
Når du har oplyst overfor os, at du ønsker at fortryde købet, skal du returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor du informerede os om, at du ønskede at udøve fortrydelsesretten. Frisen er overholdt hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.
Kontakt os på hello@helloskin.dk, for at få tilsendt et returlabel. Hvis ikke du anvender det tilsendte returlabel, skal du selv afholde udgifter til returporto og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde de fungerer på.
Varer, der er forseglet af sundheds eller hygiejneårsager kan ikke returneres såfremt denne forsegling er brudt.
Der henvises desuden til afsnittet ”TILBAGEBETALING” nedenfor.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
HelloSkin ApS
DK-1113 København K
Silkegade 8, Stuen
E-mail: hello@helloskin.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________
Bestilt den: ________________ Modtaget den: ________________
Forbrugerens navn: ________________
Forbrugerens adresse: ________________
Forbrugerens underskrift: ________________ Dato: ________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
REKLAMATION
Der ydes i henhold til købeloven en reklamationsret på 24 måneder. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved produktet indtil 24 måneder efter købet. Det er en forudsætning, at sådanne mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug eller anden skadevoldende anvendelse af varen. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen afhængigt af det konkrete tilfælde.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Reklamation indenfor 2 måneder efter købstidspunktet anses altid for rettidig.
Hvis du vil reklamere over et produkt, beder vi dig kontakte os på hello@helloskin.dk. Beskriv problemet med produktet så udførligt som muligt, og medsend ordrenummer eller kvittering.
Mod dokumentation refunderer vi rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget, og hvis det er nødvendigt at returnere det oprindelige produkt. Vi anbefaler dog, at du anvender den returlabel, du modtog i forbindelse med ordren. Hvis du har mistet denne, kan du kontakte os på hello@helloskin.dk, for at få tilsendt en ny.
Bemærk, at varen skal sendes retur i forsvarlig emballage.
Reklamationer sendes til os på hello@helloskin.dk eller vores adresse:
HelloSkin ApS
Silkegade 8, stuen
DK-1113
Danmark
Der henvises desuden til afsnittet ”TILBAGEBETALING” nedenfor.
TILBAGEBETALING
Ved fortrydelse: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Betalingen vil automatisk blive overført til det betalingskort, du benyttede i forbindelse med købet i løbet af 1-2 dage (bemærk, at nogle banker har længere behandlingstid). Kvittering for tilbagebetalingen vil blive fremsendt til den e-mailadresse, du anførte i forbindelse med købet.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttede ved den oprindelige transaktion medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.
Hvis du har kontaktet både kortudsteder og bank, og du fortsat ikke har modtaget tilbagebetalingen, beder vi dig kontakte os på hello@helloskin.dk.
ÆNDRINGER I ORDREN
Vi har desværre ikke mulighed for at lave ændringer i din ordre, efter den er afgivet. Du har mulighed for at annullere ordren (se mere herom under ”FORTRYDELSESERET”), og afgive en ny ordre.
BRUGERGENERERET INDHOLD
Du er selv ansvarlig for, at de informationer vi har omkring dig i vores systemer eller som du giver i forbindelse med en ordre, herunder adresse, e-mail, betalingsinformationer, etc., er opdaterede og korrekte, sådan at vi har mulighed for at gennemføre din(e) ordre og om nødvendigt kontakte dig.
Se også afsnittet "PR".
NYHEDSBREVE
Hvis du vælger at tilmelde dig vores e-mail nyhedsbrev vil du løbende modtage specielle tilbud, anbefalinger og inspiration. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet, enten ved at følge linket nederst i nyhedsmailen, eller ved at kontakte os på hello@helloskin.dk eller ovennævnte kontaktoplysninger.
KLAGEADGANG
Hvis du har klager vedrørende HelloSkin, eller vi mod forventning ikke har kunnet nå frem til en løsning, kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
(Dette kan gøres via www.naevneneshus.dk)
Du kan også bruge EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog typisk vil være relevant, såfremt du har bopæl uden for Danmark. Du får adgang til klageportalen via http://ec.europa.eu/consumers/odr/
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Du kan læse mere om disse personoplysninger under "FORTROLIGHEDSPOLITIK"
Personoplysningerne registreres hos HelloSkin ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på helloskin.dk er HelloSkin ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på hello@helloskin.dk.